لوگو دکتر سوزان پیروان
Search
Close this search box.
لوگو دکتر سوزان پیروان

مراقبت های بعد از لابیاپلاستی

مراقبت های بعد از لابیاپلاستی : لابیاپلاستی که یک نوع جراحی زیبایی مربوط به خانم ها می باشد با هدف رفع تیرگی لابیاها، تغییر سایز لابیاها، تغییر شکل لابیاها و به طور کلی ایجاد ظاهری بهتر در لابیاها انجام می شود. با انجام اقداماتی که در ذیل آورده ایم می توان به هرچه بهتر سپری شدن دوران نقاهت بعد از لابیاپلاستی و دستیابی به مطلوب ترین نتیجه از آن کمک کرد.

 

مراقبت های بعد از لابیاپلاستی

 

موارد منع انجام لابیاپلاستی

توصیه دکتر سوزان پیروان ، متخصص زنان تهران به خانم هایی که در شرایط ذیل قرار دارند این است که از انجام این جراحی زیبایی خودداری کرده یا آن را به زمانی دیگر موکول کنند.

خانم های دچار تبخال یا زگیل تناسلی :

به اینگونه افراد شدیدا توصیه می شود که نه تنها از لابیاپلاستی بلکه از انجام هر روش و عمل زیبایی دیگری بر روی واژن خود اجتناب نمایند. چنین جراحی هایی و همینطور لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی ، ممکن است منجر به تحریک تبخال یا زگیل تناسلی و در نتیجه افزایش تعداد آن ها شود.

خانم های باردار:

این جراحی زیبایی تحت بی حسی عمومی انجام شده و به همین دلیل امکان دارد سلامت جنین را به مخاطره بیاندازد. از طرفی لابیاها به دنبال تغییرات هورمونی دوران بارداری ، موقتاً متورم و بزرگ شده و شکل شان تغییر می کند و بعد از زایمان به حالت طبیعی خود باز می گردد. از همین رو بهتر است خانم ها جراحی زیبایی واژن را حدود 2 ماه بعد از زایمان خود انجام دهند.

دختران کمتر از 20 سال و خانم های بالای 50 سال :

رشد لابیاها و بلوغ جنسی تا 20 سالگی ادامه دارد؛ بدیهی است که افراد تا رشد کامل لابیاها باید برای انجام لابیاپلاستی دست نگه دارند.

توانایی بدن در سنین بالا در جوش خوردن جراحات و بازسازی زخم ها پایین تر است؛ این امر خطراتی همچون بروز عفونت را به دنبال خواهد داشت. بنابراین به خانم های بالای 55 سال توصیه می شود که قید این جراحی زیبایی را بزنند و بدن خود را همانطور که هست بپذیرند.

خانم هایی با زخم ها و عفونت های درونی واژن :

چنانچه به بیماری های عفونی دستگاه تناسلی ابتلا دارید توصیه می شود که ابتدا آن ها را درمان نموده و سپس برای انجام لابیاپلاستی اقدام نمایید چرا که درمان بیماری های عفونی نسبت به جراحی زیبایی واژن اولیت داشته و ارجح می باشد.

 

مراقبت های بعد از لابیاپلاستی

 

مراقبت های بعد از لابیاپلاستی چیست؟

بعد از لابیاپلاستی و به دلیل حساسیت زیاد لابیاها افراد می بایست توجه ویژه ای به مراقبت از لابیاها نمایند، از جمله این مراقبت ها عبارتنداز:

  • چنانچه متخصص زنان از روش بیهوشی برای انجام لابیاپلاستی بهره گرفته باشد می بایست به مدت چند ساعت بعد از آن مایعات استفاده کرد؛ با این کار فرد به تخلیه ادرار نیاز خواهد داشت که دفع ادرار به طور مکرر موجب دفع ماده بیهوشی از بدن او خواهد شد.
  • احساس کمی درد بعد از این عمل جراحی کاملاً طبیعی بوده و با مصرف مسکن می توان آن را کاهش داده و کنترل کرد. لازم به ذکر است که این درد بعد از مدت زمانی کوتاه و حدوداً چند روزه از بین خواهد رفت.
  • بعد از لابیاپلاستی مقداری تورم در ناحیه مورد نظر بروز خواهد کرد که برای پیشگیری از تشدید و همچنین ایجاد تسریع در روند کاهش تورم لازم است بر روی نواحی دارای تورم کمپرس سرد قرار دهید.
  • توصیه دکتر سوزان پیروان ، متخصص زنان تهران به بیماران این است که به مدت 2 روز از رفتن به حمام خودداری کرده، بعد از این مدت زمان و در صورت نیاز به استحمام بدن خود را با دوشی کوتاه تمیز نمایند. تا زمان جذب کامل بخیه ها از وان استفاده نکرده، از ضربه زدن و ایجاد فشار در ناحیه جراحی شده بپرهیزید.

ديگر مراقبت هاي بعد از لابياپلاستي :

  • تا بهبودی کامل از رفتن به استخر اجتناب نمایید زیرا ممکن است موجب عفونی شدن زخم ها و بروز سایر مشکلات در افراد شود.
  • محل بخیه و زخم های لابیاپلاستی را با آب و صابون، به طور مرتب و بدون اعمال فشار مورد شست و شو قرار دهید و در نهایت با حوله ای نرم و تمیز خشک نمایید.
  • مصرف مواد غذایی حاوی فیبر را در رژیم غذایی خود به میزان زیاد بگنجانید.
  • از برقراری رابطه جنسی تا زمان بهبودی کامل که به طور معمول بعد از 2 ماه حاصل می شود خودداری کنید.
  • در صورت بروز دردها و ترشحات غیرطبیعی، بوی بد و تورم های شدید پزشک خود را در جریان بگذارید.
لوگو دکتر سوزان پیروان

دکتر سوزان پیروان

جراح و متخصص زنان درمان‌های فوق تخصصی ناباروری
ایشان در سال ۱۳۷۴ از دانشگاه بهشتی با رتبه دوم برد کشوری فارغ التحصیل شدند. دکتر پیروان در سال ۱۳۸۱ دوره ی تکمیلی نازایی در پژوهشگاه رویان گذراندند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − نوزده =

فهرست محتوا