لوگو دکتر سوزان پیروان
Search
Close this search box.
لوگو دکتر سوزان پیروان

از بین بردن خطوط روی شکم

نحوه از بین بردن خطوط روی شکم

از بین بردن خطوط روی شکم : بزرگ ترین ارگان بدن که به طور شگفت انگیزی توانایی بزرگ تر شدن و کوچک تر شدن در مواقع لزوم را دارد پوست است که قابلیت کشسانی داشته و بافتی بسیار محکم است. امکان بروز آسیب در پوست در صورتی که بافت تقویت کننده آن طی یک بازه زمانی بسیار کوتاه بیش از اندازه کشیده شود وجود دارد. کشش سریع پوست قادر به بروز ترک های پوستی برای فرد شده و این امر با منظره نازیبایی برای او همراه خواهد بود.نظر خانم دکتر سوزان پیروان در این باره را خواهیم شنید.

با وجود اینکه اکثر خانم ها در دوران بارداری خود با مشکل ترک های پوستی مواجه می شوند اما نمی توان این عارضه را فقط مختص زنان باردار دانست. امکان بروز این مشکل در همه نوجوانان، مردان و زنان وجود دارد.

ترک های پوستی به طور معمول هنگامی که بدن تغییرات چشمگیر دارد و همچنین در دوران رشد بر روی پوست افراد ایجاد می شود. از جمله این تغییرات می توان به بلوغ، افزایش وزن شدید و رشد بیش از حد ماهیچه ها اشاره کرد.

 

از بین بردن خطوط روی شکم

 

ترک پوستی چیست؟

به نوارها یا خطوطی که به دلیل کشیدگی بافت متصل به پوست ایجاد می گردند ترک پوستی گفته می شود. با کشیده شدن سریع لایه میانی پوست، بعضی از فیبرهای کلاژن آن شکسته شده و این امر موجب نمایان شدن رگ های خونی تحتانی که از خود نشانه های بنفش و قرمزرنگی به جای می گذارند می شود.

به تدریج و به مرور زمان، رگ های خونی درمان شده و این نشانه های قرمز و بنفش به رنگ خاکستری یا سفید در می آیند و در بیشتر موارد به طور کامل رفع نمی شوند.

این ترک های پوستی معمولاً هیچگونه دردی برای فرد به همراه ندارد اما به دلیل از شکل افتادن پوست موجب کاهش اعتماد به نفس افراد، به خصوص خانم ها می شوند.

عوامل ایجاد ترک های پوستی

  • دلایل هورمونی یا ژنتیکی
  • بارداری در سنین کم
  • داشتن اضافه وزن زیاد در دوران بارداری
  • بالا بودن میزان استروئید
  • استفاده از کرم ها و داروهای استروئیدی

درمان و از بین بردن خطوط روی شکم

روش های مختلفی برای از بین بردن این عارضه ناراحت کننده وجود دارد که در ذیل به تعدادی از موثر ترین آن ها اشاره کرده ایم:

  1. استفاده از کرم های رتین ای
  2. لایه بردارهای شیمیایی
  3. میکرودرم ابریژن
  4. آر اف فرکشنال
  5. لیزر درمانی با لیزر مونالیزا تاچ : لازم به ذکر است که این روش موثرترین و نوین ترین روش موجود برای از بین بردن خطوط روی شکم است که توسط دکتر سوزان پیروان نیز برای درمان ترک های پوستی به کار گرفته می شود.​
لوگو دکتر سوزان پیروان

دکتر سوزان پیروان

جراح و متخصص زنان درمان‌های فوق تخصصی ناباروری
ایشان در سال ۱۳۷۴ از دانشگاه بهشتی با رتبه دوم برد کشوری فارغ التحصیل شدند. دکتر پیروان در سال ۱۳۸۱ دوره ی تکمیلی نازایی در پژوهشگاه رویان گذراندند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 9 =

فهرست محتوا