لوگو دکتر سوزان پیروان
Search
Close this search box.
لوگو دکتر سوزان پیروان

بهترین متخصص زنان و زایمان در تهران

زنان در طول زندگی خود دچار طیف وسیعی از تغییرات بیولوژیکی و روان تنی می شوند، از جمله بچه دار شدن. متخصص زنان، پزشکی است که در زمینه سلامت باروری زنان تخصص دارد. بهترین متخصص زنان و زایمان از زنان در دوران بارداری و بلافاصله پس از تولد نوزاد مراقبت می کنند. بچه ها را هم به دنیا می آورند. یک متخصص زنان برای انجام همه این کارها آموزش دیده است. به طور کلی تخصص زنان و زایمان یک پزشک متخصص در بارداری، زایمان و دستگاه تناسلی زنان است. متخصص زنان و زایمان در طول بارداری از شما مراقبت می کند

چرا باید به متخصص زنان زایمان مراجعه کنیم؟

بهترین متخصص زنان و زایمان  شرایط خاص زنان را تشخیص می دهند و درمان می کنند. آنها می توانند درمان های پزشکی، هورمونی و جراحی را ارائه دهند. بهترین متخصص زنان و زایمان در بیمارستان های دولتی و خصوصی کار می کنند.

زنان ممکن است در مورد موارد زیر به متخصص زنان مراجعه کنند:

  • مشکلات پریودی، مانند پریودهای نامنظم یا سنگین
  • درد در قسمت پایین شکم
  • خونریزی یا درد غیرعادی واژن
  • درمان ناباروری با روش هایی مانن IVF و..
  •  پیشگیری از بارداری یا تنظیم خانواده
  • سقط جنین
  • نگرانی در مورد کف لگن آن ها
  • سرطان تخمدان، دهانه رحم یا رحم
  • یائسگی یا درمان تنبلی تخمدان
دلایل مراجعه به متخصص زنان

برخی از بهترین متخصص زنان و زایمان در زمینه های خاص فوق تخصص دارند که ممکن است با توجه به شرایطتان به هریک از این متخصصان ارجاع داده شوید:

  • انکولوژیست زنان، که سرطان های دستگاه تناسلی زنان را درمان می کند
  • متخصص غدد درون ریز و ناباروری، که مشکلات هورمونی و بارداری از جمله IVF (لقاح آزمایشگاهی) را مدیریت می کند.
  • متخصص مجاری ادراری، متخصص در درمان مشکلات مثانه و کف لگن
  • متخصص سونوگرافی زنان و زایمان

بیشتر بخوانید=> درمان ناباروری با IUI

فوق تخصص زنان

پزشکی که دارای فوق تخصص زنان زایمان است پس از ورود به رشته پزشکی در دانشگاه های ایران و تحصیل به مدت 7 سال، مدرک پزشک عمومی خود را میگیرد. بهترین متخصص زنان کسی است که پس از گذراندن دوره های پزشک عمومی به مدت 4 سال درس میخواند تا تخصص خود را در این حیطه بگیرد.

برخی از بهترین متخصص های زنان برای بالا بردن سطح علمی و جایگاه خود اقدام به گرفتن مدرک فوق تخصصی یا فلوشیپ در شاخه هایی مانند ناباروری، طب مادر و جنین و… می کنند.

انتخاب بهترین متخصص زنان تهران

این که آیا به تازگی تصمیم به تشکیل خانواده گرفته اید یا در هفته های اولیه بارداری هستید، احتمالاً سوالات زیادی برای شما پیش می آید. پیدا کردن متخصص زنان و زایمان مناسب برای رفع نیازهای منحصر به فرد شما و کمک به شما در هر مرحله از بارداری، می تواند چالش برانگیز باشد. اما برخی از ویژگی های کلیدی وجود دارد که بهترین متخصصان زنان و زایمان به اشتراک می گذارند.

به برخی از مهم ترین ویژگی هایی که باید هنگام انتخاب یک متخصص زنان و زایمان در نزدیکی خود جستجو کنید، نگاهی بیندازید.

متخصصان زنان و زایمان که یک رویکرد تیمی با یک پزشک در اختیار دارند

باردار شدن، به خصوص برای اولین بار، می تواند طاقت فرسا باشد. اطلاعات زیادی برای به خاطر سپردن وجود دارد و احتمالاً سؤالات زیادی دارید. دانستن اینکه تیمی از متخصصان پزشکی دارید که برای کمک به شما در تمام دوران بارداری کار می‌کنند، می‌تواند در میان همه ابهامات اطمینان‌بخش باشد. یک رویکرد تیمی برای مراقبت های دوران بارداری، تضمین می کند که در هر نقطه عطف بارداری از حمایت برخوردار باشید.

دسترسی به بهترین مراکز زایمان

همانطور که برای انتخاب بهترین متخصص زنان و زایمان در نزدیکی خود تحقیق می کنید، مهم است که از خود بپرسید “چه نوع تجربه زایمان می خواهم؟” اکثر مردم زمان قابل توجهی را صرف یافتن پزشک مناسب می کنند، اما یافتن بیمارستان یا مرکز زایمان مناسب باید به همان اندازه مورد توجه قرار گیرد. مراکز زایمان و بیمارستان‌ها بسیار متفاوت هستند، از اتاق‌های زایمان سنتی گرفته تا سوئیت‌های وسیع با وان جکوزی و دکوراسیون اسپا. تحقیقات خود را انجام دهید و مورد مناسب برای نیازهای منحصر به فرد خود را پیدا کنید. اما به خاطر داشته باشید، اگر شما یا نوزادتان هر گونه عوارض سلامتی داشته باشید، یا اگر حاملگی پرخطر تلقی می‌شوید، ممکن است پزشک از شما بخواهد که در بیمارستانی خاص با دسترسی به مراقبت‌های تخصصی زایمان کنید.

ایجاد یک برنامه زایمان برای نیازهای منحصر به فرد

زایمان برای هر کسی متفاوت است، چه تازه مادر شده باشید و چه این بارداری دوم، سوم یا چهارم شما باشد. ایجاد یک برنامه زایمان برای زایمان راحت و روان ضروری است.

شما حق دارید در مورد مراقبت و زایمان خود تصمیم بگیرید، به خصوص اگر تصمیم دارید رویکرد طبیعی تری برای زایمان داشته باشید. بهترین متخصص زنان و زایمان باید شما را تشویق کند که در مورد برنامه زایمان ایده آل خود صحبت کنید. بسیاری از ابزارها و امکانات رفاهی برای مادران شاغل در دسترس است. حتماً از پزشک خود سؤالات زیادی بپرسید، ممکن است رویکردهایی وجود داشته باشد که با آنها آشنا نیستید که می تواند برای نیازهای منحصر به فرد شما مفید باشد.

دو نمونه از این ابزارها عبارتند از:

  • توپ های زایمان، که توسط برخی از زنان در دوران بارداری و زایمان برای کمک به کاهش درد لگن استفاده می شود. نشستن، جهش و تاب خوردن از یک طرف به سمت دیگر روی یک توپ می تواند به جابجایی و تراز کردن لگن کمک کند و راحتی در طول انقباضات را بهبود بخشد.
  • بارهای چمباتمه زدن دیگر فقط برای باشگاه نیستند! یک میله می تواند به تخت بیمارستان شما وصل شود یا در کنار آن قرار گیرد تا به شما این امکان را بدهد که در هنگام زایمان حالت چمباتمه به خود بگیرید. تصور می‌شود که حالت چمباتمه باعث بازتر شدن دهانه لگن، کمک به تسکین درد و استفاده از نیروی جاذبه برای کمک به سریع‌تر آمدن نوزاد می‌شود.

تخصص و تجربه برای بارداری های پرخطر

داشتن یک بارداری پرخطر به این معنی است که ممکن است شما یا کودکتان در دوران بارداری، هنگام تولد یا پس از زایمان دچار مشکلات سلامتی شوید. عواملی که باید در نظر بگیرید عبارتند از سن شما، شرایط پزشکی موجود یا اینکه آیا در گذشته حاملگی های پرخطری داشته اید. اینها سوالات ترسناکی هستند که باید بپرسید، اما داشتن بهترین متخصص زنان زایمان در کمک به زنان با حاملگی پرخطر می تواند با دانستن اینکه در دستان باتجربه و توانمندی هستید، خیال شما را راحت کند.

دانش و تجربه بالا متخصص جهت کمک به عدم قطعیت باروری

داشتن پزشکانی که در هر مرحله از بارداری تخصص دارند، مهم است، این شامل مراحلی است که حتی قبل از بارداری اتفاق می‌افتد. اگر سابقه ناباروری دارید، اگر 35 سال و جوانتر هستید با 12 ماه تلاش ناموفق یا بالای 35 سال با پریودهای منظم و تلاش برای 6 ماه یا بیشتر ناموفق، با متخصص زنان و زایمان خود در مورد خدمات ویژه برای رفع نیازهای خود صحبت کنید. مانند:

  • کار آزمایشگاهی و مطالعات زمان بندی
  • دارو برای تقویت تخمک گذاری
  • تجزیه و تحلیل مایع منی
  • تلقیح داخل رحمی

احتمال ناباروری می تواند ترسناک باشد، اما مطمئن باشید که گزینه های پزشکی برای زنان و مردان وجود دارد. با بهترین متخصص زنان زایمان صحبت کنید تا اطلاعات بیشتری در مورد آنچه ممکن است در دسترس شما باشد به دست آورید.

سوالات متداول

کلام آخر

متخصص زنان و زایمان باید از برنامه ریزی قبل از زایمان تا دوره پس از زایمان در کنار شما باشد. آنها باید شخصی باشند که شما دوست دارید و به آنها اعتماد دارید. با کمک و حمایت پزشک و تیم پزشکی خود، می‌توانید با خیال راحت به والدین تبدیل شوید.

صرف نظر از پزشک مراقبت های اولیه یا سیستم بهداشتی خود، به خاطر داشته باشید که مراقبت های خود را خودتان کنترل می کنید و در بسیاری از موارد، این اختیار را دارید که ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی و محل زایمان خود را انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید=> درباره لابیاپلاستی چه می دانید؟

لوگو دکتر سوزان پیروان

دکتر سوزان پیروان

جراح و متخصص زنان درمان‌های فوق تخصصی ناباروری
ایشان در سال ۱۳۷۴ از دانشگاه بهشتی با رتبه دوم برد کشوری فارغ التحصیل شدند. دکتر پیروان در سال ۱۳۸۱ دوره ی تکمیلی نازایی در پژوهشگاه رویان گذراندند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − چهار =

فهرست محتوا