لوگو دکتر سوزان پیروان
Search
Close this search box.
لوگو دکتر سوزان پیروان

بهترین متخصص ناباروری در تهران

شانس موفقیت بالا درمان ناباروری در درجه اول بستگی به انتخاب بهترین متخصص ناباروری دارد. انواع روش های درمان ناباروری راه حل هایی است برای بسیاری از زنان و مردانی که با مشکلات ناباروری دست و پنجه نرم میکنند.

بسیاری از افراد هنگام مراجعه به دکتر سوزان پیروان ، فوق تخصص ناباروری در تهران اطلاع دقیقی از ناباروری نداشته و از تعریف درست آن آگاه نیستند؛ یک زوج در صورتی نابارور خواهند بود که پس از گذشت 12 ماه با وجود داشتن فعالیت جنسی بدون استفاده از کاندوم و سایر روش های پیشگیری در سنین باروری موفق به بچه دار شدن نشوند.

در گذشته که علم پزشکی پیشرفت نکرده بود افراد تمامی مشکلات ناباروری و بچه دار نشدن را مرتبط با خانم ها می دانستند در صورتی که در واقعیت یک سوم مشکلات ناباروری مربوط به خانم ها بوده، یک سوم مربوط به آقایان و یک سوم دیگر مربوط به هردوی آن های می باشد.

افراد در صورت ناباروری ( با توجه به تعریفی که در بالا به آن اشاره کردیم ) نباید از بچه دار شدن ناامید شده، برای آگاهی از مشکل موجود و درمان آن، چنانچه در تهران زندگی می کنند باید به بهترین فوق تخصص ناباروری در تهران و در صورتی که ساکن شهر دیگری هستند باید به بهترین فوق تخصص ناباروری در شهر محل سکونت خود مراجعه نمایند.برای ارتباط با خانم دکتر سوزان پیروان میتوانید با شماره های داخل سایت تماس حاصل فرمایید.

در این مقاله، ما راه شما را برای یافتن بهتربن متخصص ناباروری برای درمان خود هموار می کنیم.

(( نگاهی سریع به ویژگی های متخصص ناباروری خوب ))

مواردتوضیحات
ویژگی متخصص خوبتجربه، مهارت و دانش کافی در حوزه تخصص خود و توانایی بالا در برقراری ارتباط
شخصیت مهربان و علاقه‌مند به کمک کردن به دیگران
توانایی در جلب اعتماد مخاطب
شنونده خوبی بودن
شرکت در دوره‌های تخصصی و روز
در اختیار داشتن تیم متخصص
رعایت استانداردهای حرفه‌ای
انواع روش درمان ناباروریآی وی اف
فریز تخمک
میکرو انجکشن
آی یو آی
خدمات متخصص ناباروریدرمان نازایی، تشخیصی نازایی، تحریک تخمک گذاری، جراحی های مورد نیاز در صورت لزوم
فوق تخصص ناباروری در تهران

اگر فرصت کافی برای مطالعه مقاله را ندارید می توانید پادکست زیر را گوش کنید:

متخصص ناباروری کیست؟

متخصص ناباروری خوب پزشکی که یک گرایش از رشته  فوق تخصص زنان و زایمان به نام ناباروری را انجام می دهد. متخصص ناباروری خوب یک کارآزمایی ناباروری را انجام می دهد که شامل شرح حال بیمار و معاینه فیزیکی است. پزشک ناباروری همچنین آزمایشاتی را برای بررسی اینکه آیا تخمک گذاری شما با تحریک کافی پروژسترون پوشش داخلی رحم انجام می شود، و اینکه آیا مشکل غدد درون ریز دارید یا خیر، انجام می دهد.

درمان ناباروری معمولا شامل هیستروسونوگرافی یا هیستروسالپنگوگرام نیز می شود تا پزشک ناباروری بتواند شرایطی مانند فیبروم، پولیپ یا لوله های فالوپ مسدود شده را تشخیص دهد. همچنین ممکن است شامل بیوپسی آندومتر برای تعیین اینکه آیا سطوح هورمونی که از تعادل خارج شده اند روی آندومتر تأثیر می‌گذارند یا خیر. هنگامی که بهترین متخصص ناباروری تا آنجایی که می تواند اطلاعاتی را از کار ناباروری به دست آورد، توصیه های درمانی ناباروری ارائه خواهد شد.

برخی از روش های درمان ناباروری

حاملگی موفق با آی یو آی

فریز تخمک

متخصص ناباروری خوب، دکتری است که آموزش های ویژه ای برای کمک به افرادی که در باردار شدن یا انجام بارداری مشکل دارند، دارد. متخصصان ناباروری ممکن است از جراحی، داروها یا روش هایی مانند لقاح آزمایشگاهی برای درمان بیماری های مرتبط با باروری استفاده کنند. آنها همچنین ممکن است از روش هایی مانند بانک اسپرم و انجماد تخمک برای کمک به حفظ توانایی فرد برای بچه دار شدن پس از دریافت درمان های خاص سرطان استفاده کنند. برخی از  بهترین متخصصان ناباروری نیز روش هایی را برای کمک به جلوگیری از بارداری انجام می دهند، مانند بستن لوله ها یا وازکتومی.

چه زمانی با یک متخصص باروری تماس بگیرید

در حالت ایده آل، پس از تشخیص ناباروری، باید زودتر به دنبال پزشک متخصص ناباروری باشید. اکثر زوج ها در صورتی که بیش از یک سال برای باردار شدن تلاش کرده باشند و موفقیتی نداشته باشند، واجد شرایط ناباروری هستند. اگر بیش از 35 سال داشته باشند، این بازه زمانی به 6 ماه تلاش برای باردار شدن بدون موفقیت و اگر بالای 40 سال باشند، سه ماه یا کمتر کاهش می یابد. صحبت با بهترین متخصص ناباروری در مراحل اولیه بسیار مهم است. با افزایش سن زنان، درمان ناباروری دشوارتر می شود. صحبت کردن زودتر با پزشک می تواند اثربخشی درمان های ناباروری را افزایش دهد.

تماس با دکتر سوزان پیروان

همچنین میتوانید فرم زیر را پر کنید تا در اولین فرصت با شما تماس بگیریم:

نام و نام خانوادگی
شماره تماس
اطلاعات شما با موفقیت ارسال شد
پیام شما ارسال نشد دوباره تلاش کنید
فرم مشاوره دکتر پیروان

زمان مراجعه به بهترین متخصص ناباروری چه موقع می باشد؟

زمانی که زن و مرد از عدم توانایی بارداری خود اطمینان حاصل کردند باید به بهترین فوق تخصص ناباروری در شهر خود مراجعه نموده و توسط ایشان مورد معاینه و بررسی دقیق قرار گیرند.

برای این کار پزشک در ابتدا و به منظور تشخیص اولیه سوالاتی در زمینه مسائل جنسی از شما پرسیده و سوابق پزشکی تان را مورد بررسی قرار می دهد. جواب های شما پزشک را در مسیر تشخیص، بسیار یاری خواهد داد از همین رو لازم است تا به طور صادقانه، بدون خجالت و بی هیچ کم و کاستی به سوالات و پرسش هایی که از جانب ایشان مطرح می شود پاسخ دهید.

مشکلات شایع  ناباروری

ناباروری معمولاً به دلیل مشکلات مربوط به تخمک گذاری (آزاد شدن ماهانه تخمک از تخمدان ها) ایجاد می شود. برخی از مشکلات به هیچ وجه آزاد شدن تخمک را متوقف می کنند، در حالی که برخی دیگر مانع از آزاد شدن تخمک در برخی از چرخه ها می شوند اما در برخی دیگر نه. مشکلات تخمک گذاری می تواند ناشی از موارد زیر باشد:

  • تنبلی تخمدان یا سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS)
  • سن: باروری زنان با افزایش سن به تدریج کاهش می یابد، به خصوص در اواسط دهه 30 زندگی، و پس از 37 سالگی به سرعت کاهش می یابد.
  • مصرف تنباکو: کشیدن تنباکو یا ماری جوانا توسط هر یک از طرفین ممکن است احتمال بارداری را کاهش دهد.
  • مصرف الکل
  • اضافه وزن داشتن
  • کم وزن بودن
  • مسائل مربوط به ورزش

علل ناباروری زنان

  • سن: کیفیت و کمیت تخمک های زنان با افزایش سن شروع به کاهش می کند.
  • سیگار کشیدن: سیگار کشیدن علاوه بر آسیب به دهانه رحم و لوله های فالوپ، خطر سقط جنین و حاملگی خارج از رحم را افزایش می دهد.
  • وزن: اضافه وزن یا کمبود وزن قابل توجهی ممکن است بر تخمک گذاری تاثیر بگذارد.
  • سابقه جنسی
  • الکل

علل ناباروری مردان

  • علل پزشکی
  • واریکوسل. واریکوسل تورم سیاهرگ هایی است که بیضه را تخلیه می کند
  • عفونت
  • مسائل مربوط به انزال
  • آنتی بادی هایی که به اسپرم حمله می کنند
  • تومورها
  • بیضه های نزول نکرده
  • عدم تعادل هورمونی
  • نقص لوله های انتقال اسپرم

تکنیک های موثر در درمان ناباروری

یکی از مواردی که البته امروزه کمتر شاهد آن هستیم این است که زوجین بعد از آگاهی از این موضوع که قادر به بچه داری نبوده و دچار ناباروری هستند یکدیگر را مقصر می دانند که کاملاً اشتباه است. زن و شوهر باید در چنین شرایطی با یکدیگر همدلی نموده و از هم حمایت کنند با این کار مسیر درمان هموارتر شده و به بهترین نحو ممکن سپری خواهد شد. از جمله تکنیک هایی که به منظور درمان ناباروری مورد استفاده قرار می گیرد عباتنداز:

نحوه انتخاب پزشک مناسب برای باروری

هنگامی که جستجوی خود را به پزشکان معتبر و صالح و کلینیک های باروری با نرخ موفقیت بالا محدود کنید، کار واقعی شروع می شود. عواملی که ممکن است بخواهید هنگام انتخاب بهترین متخصص ناباروری در نظر بگیرید به شرح زیر است.

کارکنان کلینیک باروری

از پرستاران گرفته تا دفتر کار و صورتحساب، همه افراد در این محیط باید به شما احساس هیجان و امیدواری کنند. در حالی که پزشک یکی از جنبه های مهم در درمان ناباروری است، دیگر کارکنان نیز تاثیر به سزایی بر موفقیت درمان می گذارند. بیماران باید برای برنامه ریزی قرار ملاقات، اجرای دستورات پزشکان، هماهنگی درمان ها، تسهیل آزمایش و نظارت بر پیشرفت به کارکنان مطب اعتماد کنند. 
همچنین کارکنان آگاه می توانند به بیماران کمک کنند تا از عوارض خطرناک اجتناب کنند و شانس موفقیت آنها را افزایش دهند.

امکانات و خدمات

اطمینان از انتخاب متخصص ناباروری خوب  با خدمات مناسب برای شما ضروری است. از آزمایش و تشخیص باروری گرفته تا IUI ، IVF ، و حفظ باروری، به یاد داشته باشید که این خدمات را در انتخاب بهترین متخصص ناباروری خود مرور کنید و مطمئن شوید که با مطبی که انتخاب می کنید می توانید به اهداف خود برسید.
یافتن اطلاعات در مورد آزمایشگاه ممکن است سخت باشد، اما اگر از یک پزشک بپرسید، او باید بتواند تمام جزئیات آزمایشگاه خود را به شما بگوید.

قیمت و هزینه های مناسب 

درمان باروری پرهزینه است و شکی در آن نیست. با این حال، یافتن بهترین متخصص ناباروری که هزینه های درمانی با قیمت معقول دارد، می‌تواند مسیر شما را در رسیدن به باروری راحت و هموار تر کند.
در این زمینه می توانید مواردی همچون نکات زیر را در نظر بگیرید:
آیا متخصص ناباروری شما طرح های پرداخت یا گزینه های تامین مالی را ارائه می دهد ؟
بیمه قبول میکند؟
آیا آنها با شرکای تامین مالی همکاری می کنند ؟
اگر پول مهمتر از مراقبت به نظر می رسد، ممکن است اولویت های متخصص شما در جای مناسبی قرار نگیرد.

دسترسی آسان

آیا پزشک شما برای قرار ملاقات در دسترس است؟ آیا می توانید در برنامه خود قرارهای دیگری بگذارید یا قرار است زندگی خود را تمام و کمال صرف مسیر ملاقات های پزشکی کنید؟ درمان باروری به اندازه کافی سخت است، بهترین متخصص ناباروری شما نباید با ساعات کاری غیرممکن و زمان های غیرقابل انعطاف آن را سخت کند.

 میزان موفقیت

هر کلینیک موظف است چرخه های آی وی اف و بارداری سالانه را به مرکز پیشگیری و کنترل بیماری گزارش دهد، بنابراین می توانید از درمان های انجام شده و میزان موفقیت تاریخچه کلینیک دیدن کنید. 
با این حال، مهم است بدانید که برخی از کلینیک‌های باروری چرخه‌های باروری ناموفق یا پیچیده را گزارش نمی‌کنند، یا صرفاً بیمارانی را که شانس باروری بسیار پایینی دارند پذیرش نمی‌کنند تا میزان موفقیت آن‌ها بالا بماند. به همین دلیل، میزان موفقیت در دسترس عموم قابل اطمینان ترین عامل در هنگام انتخاب بهترین متخصص ناباروری نیست و همیشه باید در طول این مرحله با کارکنان و پزشکان کلینیک IVF مشورت کنید. 
میزان موفقیت مهم است، اما مقایسه میزان موفقیت یک پزشک با پزشک دیگر، مقایسه سیب به سیب نیست، زیرا نمی‌دانید پشت درهای بسته چه می‌گذرد یا میزان موفقیت آنها در واقع چقدر دقیق است. 

ویژگی های بهترین متخصص ناباروری چیست؟

برای درمان شما به یک پزشک مجرب و واجد شرایط نیاز دارید. دکتر سوزان پیروان یکی از بهترین متخصص زنان در تهران است که به شما با روش های مختلف درمان ناباروری مانند آی وی اف و… کمک می کند

ویژگی های بهترین متخصص ناباروری

در درجه اول، پزشکان باید پنج ویژگی مشخص شده در زیر را داشته باشند. پس قبل از انتخاب نهایی خوب دقت کنید:

دانش گسترده و مدارک معتبر

بهترین متخصص ناباروری که انتخاب می کنید باید از آخرین اطلاعات دنیای پزشکی مطلع باشد. او باید به خوبی از تمام علل و درمان های ناباروری آگاه باشد. با دقت به صفحه نمایش او که تمام گواهینامه های او را دارد نگاه کنید. همچنین می توانید برای قضاوت درباره دانش او به مدارک او نگاه کنید. همچنین توصیه می شود از وابستگی وی به بیمارستان و رتبه های بیمارستان مطلع شوید. بیمارستان باید رتبه بندی خوبی داشته باشد و برای نیازهای شما مناسب باشد.

ارتباط دو طرفه و میزان رضایت بیماران

پزشک باید مایل باشد که به خواسته ها و نگرانی های شما گوش دهد. او باید تلاش کند تا شما را از نگرانی ها و استرس های مربوطه راحت کند و یک برنامه درمانی سفارشی برای شما تهیه کند. او باید اصول اولیه درمان را با شما در میان بگذارد. او باید علاوه بر تعیین بهترین روش های درمان ناباروری، علائم تخمک گذاری، زمان مناسب برای باردار شدن شما و تغییرات رژیم غذایی و سبک زندگی را که باید برای درمان اعمال کنید، روشن کند.

رضایت بیمار از درمان ناباروری به روش آی وی اف توسط دکتر سوزان پیروان

صمیمیت

 پزشک نباید شما را ساعت ها منتظر نگه دارد و نه باید شما را برای حضور بیمار بعدی به سرعت بیرون آورد.

بررسی کنید که آیا پزشک در شرایط اضطراری در دسترس است یا خیر. باید ترتیبی بدهید که در صورت عدم دسترسی پزشک دیگری در تیم حضور داشته باشد.

 شما باید با بهترین متخصص ناباروری راحت باشید. عامل راحتی ممکن است دست کم گرفته شود، اما نشان می دهد که دکتر چقدر شخصاً با شما درگیر است.

صداقت

بهترین متخصص ناباروری باید تا حد زیادی صادق باشد. یک متخصص ناباروری خوب در هنگام توضیح جزئیات روش های درمان ناباروری با آی یو آی برای بیماران یا رفع ترس آنها، باید صریح و صادق باشد و همه چیز را با جزئیات توضیح دهد. او نباید هیچ گونه اطلاعات حیاتی را از بیماران دریغ کند یا وعده های دروغین بدهد. اگر شانس موفقیت در یک مورد خاص کم باشد یا اصلا وجود نداشته باشد، او باید آن را به بیمار منتقل کند تا از رنج عاطفی احتمالی جلوگیری کند.

دلسوزی

بهترین متخصص ناباروری باید وضعیت روحی و روانی بیماران خود را درک کند و نهایت شفقت و مراقبت را نسبت به آنها نشان دهد. زوج های نابارور اغلب از نظر عاطفی مضطرب هستند و در طول درمان دچار تنش می شوند، بنابراین محبت و مراقبت بیشتر بهترین متخصص ناباروری کمک زیادی به ایجاد احساس راحتی در آنها می کند.

تجربه و مهارت

 به سادگی هیچ جایگزینی برای مهارت ها و تجربه وجود ندارد، متخصص نا باروی با تجربه، بیشتر به شما مشاوره صحیح می دهد و به شما کمک می کند تا همه چیز را به راحتی درک کنید تا در حین انجام درمان کاملاً راحت باشید و احساس راحتی کنید. علاوه بر این، بهترین متخصص ناباروری با مهارت‌ها و تجربه‌های الهام‌بخش احتمال بیشتری دارد که یک درمان موفق را نسبت به فردی که مهارت و تجربه محدودی دارد انجام دهد.

بهترین-دکتر-آی-یو-آی

یافتن بهترین متخصص ناباروری

برای اطلاع از جزئیات و ویژگی های بهترین متخصص ناباروری در شهر خود، با انجمن های مختلف پزشکی مشورت کنید.

با خانواده، دوستانی که در یک خط درمان مشغول بوده اند یا کسی را می شناسند که درمان ناباروری را انجام داده است، مشورت کنید.

سطح درمانی که دریافت خواهید کرد مستقیماً به صلاحیت حرفه ای پزشک بستگی دارد. پس این را در نظر بگیرید.

تمام اطلاعات مربوط به پزشک را زیر نظر داشته باشید. می توانید از میزان موفقیت کلینیک و دستاوردهای پزشک مطلع شوید. ارقام به شما در مقایسه بهترین متخصص ناباروری و تصمیم گیری در مورد انتخابی که می خواهید، کمک کند.

تجربه متخصص و بازخوردهای موجود در مورد او را مرور کنید. شما باید از بین بسیاری از متخصصان موجود بهترین متخصص ناباروری را انتخاب کنید.

اطمینان حاصل کنید که از متخصص راضی هستید زیرا تا زمانی که فرزندتان به دنیا بیاید باید با او برخورد کنید.

جزئیات مالی را بررسی کنید. ممکن است لازم باشد برنامه های پرداخت و بیمه پزشکی خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که همه چیز درست است تا بعداً با مشکل مالی مواجه نشوید.

بنابراین، هنگام انتخاب بهترین متخصص ناباروری، باید تمام این نکات را در نظر داشت که به شما کمک می کند یک درمان ناباروری موفق داشته باشید.

نحوه انتخاب بهترین متخصص ناباروری

برای یافتن بهترین متخصص ناباروری برای خود، زمانی را به تحقیق در مورد متخصصی که مد نظر دارید اختصاص دهید. پیگیری آزمایش و درمان باروری گام بزرگی است و همچنین می تواند هزینه و زمان زیادی را به همراه داشته باشد، بنابراین توصیه می شود متخصص ناباروری خوبی را انتخاب کنید.

نحوه انتخاب بهترین متخصص ناباروری

در مورد بهترین ها، بخشی از انتخاب شخصی و ذهنی است. بهترین متخصص ناباروری برای دوست شما ممکن است برای شما بهترین باشد یا نباشد. بنابراین از دوستان، پزشک، شرکت بیمه و گروه پشتیبانی محلی خود بخواهید توصیه هایی را ارائه دهند، اما مطمئن شوید که هر کلینیکی را که خودتان در نظر می گیرید بررسی کنید.

هنگام تحقیق در کلینیک ها، می توانید از موارد زیر کمک بگیرید:

  • وب سایت ها
  • شبکه هی اجتماعی
  • از طریق تماس تلفنی یا حضوری
  • صحبت با بیماران فعلی یا قبلی
  • ملاقات و مصاحبه با پزشک احتمالی خود

بهترین متخصص ناباروی کیست؟

اگر به دنبال درمان‌های باروری هستید، ممکن است تعجب کنید که چرا پزشک عمومی یا OB/GYN شما نمی‌تواند مراقبت‌های باروری مخصوص نیازهای شما را به شما ارائه دهد. اگرچه ممکن است آنها بتوانند به درمان های خاصی کمک کنند، اما پزشکانی که معمولاً به آنها مراجعه می کنید، نمی توانند در مورد مسائل دقیق باروری که ممکن است با آنها روبرو شوید کمک کنند. درعوض، پزشکان به شما توصیه می‌کنند که به یک متخصص ناباروری مراجعه کنید یا ممکن است خودتان برای یافتن یک متخصص تحقیق کنید. اما متخصص ناباروری کیست و چه تفاوتی با سایر پزشکان دارد؟

در درمان ناباروری هدف دکتر سوزان پیروان ارائه مراقبت جامع و دقیق است که به بیماران بهترین شانس ممکن را برای باروری و  رشد خانواده خود می دهد.

در طول مشاوره اولیه، دکتر سوزان پیروان برنامه ای را با بیمار تدوین می کند که احتمالاً شامل انجام برخی آزمایشات خواهد بود. این ارزیابی مهم است زیرا برنامه درمانی خاص شما به مسائل خاص باروری شما بستگی دارد. آزمایش ناباروری می تواند شامل بررسی سطح هورمون، انجام سونوگرافی برای ارزیابی تخمدان ها و رحم، انجام هیستروسالپنگوگرام برای ارزیابی انسداد لوله های فالوپ و حفره رحم برای هر گونه رشد، و تجزیه و تحلیل مایع منی برای ارزیابی کمیت و کیفیت اسپرم باشد.

دکتر سوزان پیروان

هنگامی که کار باروری شما کامل شد، یک برنامه درمانی تخصصی و خاص بین شما و متخصص ناباروری شما ایجاد می شود تا مسیر دقیق اقدام مناسب برای نیازهای باروری شما را پیدا کند.

آپارات-دکتر-سوزان-پیروان

سوالات متداول

کلام آخر

مسیر پدر و مادر شدن پر از فراز و نشیب های زیادی است و داشتن بهترین مراقبت ممکن چیزی باشد که می تواند سفر باروری شما را هیجان انگیز کند. در حالی که ملاحظات مختلفی از انتخاب روش گرفته تا اعضای شخص ثالت وجود دارد، بهترین متخصص ناباروری، شما را با تجربه و دانش خود راهنمایی می کند. بدیهی است که انتخاب پزشکی که می تواند به شما در باردار شدن کمک کند، اولویت اصلی هر بیمار باروری است. هنگامی که جستجوی خود را به پزشکان معتبر و شایسته با میزان موفقیت بالا محدود کردید، کار واقعی شروع می شود.

دکتر-خوب-آی-وی-اف

هنگام انتخاب بهترین متخصص باروری خود دقت و تحلیل داشته باشید. پزشکی که بتواند به شما در رسیدن به رویاهای بارداری کمک کند، اولویت اصلی هر بیمار است، اما به یاد داشته باشید که شما نه تنها یک پزشک را انتخاب می کنید، بلکه کلینیک باروری او را نیز انتخاب می کنید. همین امروز با ما تماس بگیرید و مایلیم در آغاز سفر باروری خود به هر گونه نگرانی یا سؤالی که ممکن است داشته باشید پاسخ دهیم. 

لوگو دکتر سوزان پیروان

دکتر سوزان پیروان

جراح و متخصص زنان درمان‌های فوق تخصصی ناباروری
ایشان در سال ۱۳۷۴ از دانشگاه بهشتی با رتبه دوم برد کشوری فارغ التحصیل شدند. دکتر پیروان در سال ۱۳۸۱ دوره ی تکمیلی نازایی در پژوهشگاه رویان گذراندند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − 4 =

فهرست محتوا