سقط خودبخودی جنین

درباره سقط خودبخودی جنین

سقط خودبخودی جنین ، حادثه ای است که به موجب آن جنین قبل از هفته بیستم بارداری از دست می رود. سقط ناخواسته جنین بیشتر در ۳ ماهه اول بارداری اتفاق افتاده و در برخی موارد بدون اینکه مادر از بارداری خود اطلاع داشته باشد ممکن است فرزند خود را سقط نماید. متاسفانه باید بگوییم که حدود ده درصد بارداری ها به سقط منتهی شده و با وجود اینکه بسیار شایع است ولی برای مادر تجربه بسیار تلخی می باشد.

دلایل مختلف پزشکی که بیشتر آن ها تحت کنترل مادر نیستند موجب از دست رفتن جنین می شوند با این حال شناختن عوامل زمینه ساز سقط ، علائم و دیگر موارد مرتبط با آن موجب داشتن درک بهتر از سقط جنين شده و این امکان را برای مادر فراهم می کند تا حد ممکن از آن پیشگیری نماید.

سقط خودبخودی جنین

علائم هشداردهنده سقط خودبخودی جنين:

علائم سقط با توجه به اینکه مادر در کدام مرحله از بارداری قرار دارد متفاوت می باشد. سقط جنين در برخی مواقع به قدری سریع اتفاق می افتد که ممکن است حتی متوجه بارداری خود نیز نشده باشید. برخی از نشانه های سقط عبارتنداز:

• دل درد شدید
  • لکه بینی شدید
  • ترشح بافت یا مایعاتی از واژن
  • خونریزی زیاد از ناحیه واژن
  • انقباضات شکم
  • کمر درد خفیف یا شدید

در صورت تجربه هر یک از نشانه های فوق در بارداری باید سریعاً به متخصص زنان مراجعه نمایید زیرا ممکن است این علائم نشانه سقط جنین نبوده و به دلیل مشکل دیگری رخ داده باشند. دلیل بروز این علائم هرچه که باشد پزشک متخصص درمان مناسبی را برای شما در نظر گرفته و از بروز مشکلات حادتر پیشگیری می نماید.

چه عواملی منجر به سقط جنین می شوند؟

عواملی وجود دارند که موجب افزایش احتمال سقط می شوند اما الزاماً منجر به سقط نمی گردند. بدن در زمان بارداری مواد مغذی و هورمون ها را به جنین رسانده و این امر موجب کمک به رشد جنین می شود. عدم رشد طبیعی جنین دلیل بیشتر سقط هایی است که در ۳ ماهه اول بارداری اتفاق می افتند.

دیگر عوامل موثر در سقط عبارتنداز:

• مشکلات کوروموزومی
  • حاملگی پوچ